Leveranstid
Vi strävar efter att leverera så snabbt som möjligt. Normalt tar det 2–5 arbetsdagar efter orderbekräftelse.
Vid försening kontaktar vi dig med ny beräknad leveranstid.
Leveranssätt
Leverans sker via vald transportör till utlämningsställe, hemleverans eller annan metod som erbjuds i kassan. Du ansvarar för att ange korrekta leveransuppgifter.
Fraktkostnad
Aktuell fraktkostnad visas i kassan innan köp. Eventuella tillägg för skrymmande eller tyngre varor framgår innan beställning.
Ej uthämtade paket
Om ett paket inte hämtas ut och returneras till oss, debiteras en avgift motsvarande våra faktiska kostnader för frakt, returfrakt och hantering.
Riskövergång
Risken för varan övergår till dig när du tar emot leveransen.
Transportskador
Kontrollera paketet vid mottagandet. Om emballaget är skadat eller varan misstänks vara skadad, notera detta hos utlämningsstället.
Upptäcks skada först hemma, kontakta oss omgående.
Försening eller utebliven leverans
Om leveransen blir väsentligt försenad har du rätt att häva köpet enligt Konsumentköplagen. Kontakta oss för hjälp.
Leveranser utanför Sverige
Vid leverans utanför Sverige kan längre leveranstider och andra fraktkostnader förekomma. Dessa visas i kassan innan köp.
8. Klarna
Vid betalning med Klarna och retur/reklamation, logga in på klarna.se eller appen och pausa eller förläng fakturan tills ärendet är hanterat för att undvika påminnelseavgifter.

Beställningsvara