Öppet mån-fre 09-17 – Alltid lunchöppet!

Köpvillkor och Integritetspolicy

Betalning

Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställningen görs, pris anges i SEK inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar och skulle det inträffa tar vi givetvis kontakt med dig och du har rätt att makulera din beställning.

Betalning kan ske på följande sätt:

När du handlar hos oss står det inte H-Fjäll Handelsbod, utan H-Fjäll Bygg & Service AB som är den som äger och driver handelsboden.

– Kortbetalning
Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgifter och säker betalning tillämpas genom Klarna.

– Faktura
Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag. Betalningsvillkor 30 dagar. När du väljer att betala mot
faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Det görs även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utger sig för att vara. Detta medför att din beställning endast kan skickas till din
folkbokföringsadress.

– Swish Du betalar enkelt med Swish via Klarna.

Fakturafrågor och andra betalningsfrågor besvaras av
Klarna www.klarna.com eller 08- 120 120 10

Hämta på handelsboden i Dikanäs

Du kan välja i kassan att hämta ut dina varor i vår handelsbod, i Dikanäs på Dikanäsvägen 56, 923 94 Dikanäs.

Gör din beställning via vår webshop så att vi kan packa och se till så allt du vill ha finns hemma. Vi mejlar dig när din beställning finns klar att hämta.

♥ Du är såklart varmt välkommen att komma hit och handla direkt över disk också ♥

Leveranstid

Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Var noga att kolla på varje enskild produkt för att se det olika leveranstiderna. Gäller dock med reservation för slutförsäljning, leveransförseningar från leverantörer samt högtider med högt tryck för oss på lagret. Har du beställt varor med olika leveranstider så skickas din beställning när alla varor finns hemma. Skulle det vara så att produkter inte finns på lager och heller inte kommer hem igen, så meddelar vi dig om detta via mejl med alternativ om hur vi ska gå vidare. Får vi inte svar av dig inom en vecka så förbehåller vi oss rätten att plocka bort produkten från din beställning och skickar resten.

Beställningsvara

Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order.
Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

Leveranssätt

Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe.
Vi använder oss av Postnord eller DHL. Kolla alltid att paketet inte
är skadat innan du lämnar utlämningstället.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 69kr inom Sverige för normalstora paket, tunga och skrymmande paket kostar 99kr inom Sverige. Skulle Du önska beställa något du vet vi har i butiken i Dikanäs men hittar de inte på webshopen, då är du mer än välkommen att ringa eller maila oss så försöker vi lösa det.

Öppet köp / Retur

Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Önskar du returnera en vara mejlar du oss på handelsboden@hfjall.se för att få en returfraktsedel.
Returfrakten 89 kr bekostas av kunden (Gäller för paket med en maxvikt under 20 kg. För mindre paket som ej är skrymmande. Med skrymmande avses paket som har en längd över 120 cm eller en maxlängd + omkrets över 300 cm) OBS! Gäller ej möbler eller större paket! Vid retur av möbler eller större paket beräknas frakten på hur stort och tungt paketet blir. Detta gäller även samtliga returer från utlandet. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sätter vi in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Om returen endast gäller en vara, som ingick i en order om flera varor, återbetalas endast varans värde. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via appen och förlänger fakturan själv. Annars kommer du få en påminnelseavgift från Klarna. Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör), möbler, samt rabatterade produkter.

Vid retur – Gör så här:
1. Kontakta oss på handelsboden@hfjall.se så löser vi det den vägen.
Byte av vara – Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Du lägger sedan själv en ny beställning.

Ej uthämtade varor

Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till oss debiteras, vi behöver då ta betalt för den administrativa avgiften som blir samt returfrakt. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation

Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl handelsboden@hfjall.se OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage.

Kommunikation med oss

Om du mejlat oss och inte får svar inom 48 timmar (vardagar) så kolla alltid din skräppost. Har du inte fått svar i den så ring 0760 33 99 66 så hjälper vi dig.

Felskrivningar på vår hemsida & i vår marknadsföring:
Vi har massor produkter på vår sida och vi är ”bara” människor som arbetar här så fel kan uppstå. Vi kan råka skriva fel på en siffra, på leveransbesked, på ett mått eller på ett pris. Om du köpt en produkt till ett felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och du får då självklart möjlighet att ångra ditt köp samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på sajten.

Lagring av personuppgifter/ GDPR

Genom att godkänna dessa allmänna ordervillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till H-Fjäll handelsbod enligt vår integritetspolicy. Vår butik, H-Fjäll handelsbod är en del i vårt företag som heter H-Fjäll Bygg och Service AB och vi är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp i syfte att fullgöra vårt åtaganden gentemot dig som kund. Uppgifterna kan också komma att användas i markadsföringssyfte. Du har som kund rätt att motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringssyfte. Anmälan om sådan reklamspärr görs skriftligen till H-Fjäll Bygg och Service AB, Henriksfjäll 38, 923 95 Kittelfjäll.

När du lägger en beställning i butiken med Klarna Checkout som den valda betalningsmetoden skickas information om din beställning (namn, pris, mängd, SKU) till Klarna. När köpet är genomfört skickar Klarna leverans- och fakturaadress tillbaka till butiken. Dessa data, samt ett unikt ID för köpet sparas sedan som leverans- och fakturadata i ordern i WooCommerce.

Force majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Köpvillkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, krig eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

0
    VARUKORG
    Din varukorg är tom